Secțiune susținută de

Brandul de angajator – avantaj sau dezavantaj în recrutare?

Portal HR \ Actual \ Brandul de angajator – avantaj sau dezavantaj în recrutare?

Brandul de angajator este, în linii mari, modul în care angajații tăi se raportează la valorile companiei, încrederea cu care le susțin și entuziasmul cu care le transmit mai departe.

43% din cei peste 2000 de respondenți ai unui studiu realizat la nivel național de Universitatea “Constantin Brâncoveanu” (persoane cu funcții de conducere în organizațiile pe care le reprezintă) au nominalizat departamentul de Resurse Umane ca fiind responsabil de dezvoltarea brandului de angajator, în timp ce 47% au considerat că responsabili sunt specialiștii din departamentul de Marketing și Comunicare.

În același timp, retenția și lipsa de personal sunt două variabile constante în companiile din România. Reprezintă Brandul de Angajator un element important de luat în considerare de către potențialii angajați?

Leadership-ul și integrarea angajaților în cultura organizațională a companiei

Doru Dima, CEO @Great People Inside este susținător al modelului de leadership VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity), care presupune adaptarea noilor angajați. Acesta susține că fără adaptarea angajatului la cultura organizațională a noii companii nu poate avea performanțe.

“Lumea în care trăim în prezent nu mai este așa predictibilă ca acum cinci ani, incertitudinea făcând parte din programul de zi cu zi, mediul de business devenind astfel mai complex și de aceea mai ambiguu, rezultând nevoia pentru un model de leadership care să ușureze integrarea angajaților în cultura organizației din care fac parte.” declară Doru.

Brandul de angajator, avantaj în recrutare

Atunci când aplică pentru interviu, tinerii sunt influențați de imaginea companiei în cadrul căreia și-ar dori să lucreze. Elena Antoneac, Manager Operatiuni @GMS-T Nestlers Group, afirmă că „pe o piață a muncii din ce în ce mai competitivă, păstrarea talentelor în companie poate să facă diferența între succes și eșec”. Conform studiului mai sus menționat, implementarea unui program de branding de angajator aduce cu sine câteva beneficii exprimate în procente: 32% constau în recunoașterea ca angajator preferat, în timp ce 28% reprezintă ușurința în atragerea candidaților, iar 25% reducerea costurilor de recrutare.

Meritocrația și Leadership-ul, variabile necesare în retenția tinerilor angajați

Pentru a reține millenialii în companie trebuie ținut cont de faptul că aceștia caută un echilibru între viața personală și job și atunci angajatorii ar trebui să ia în considerare oferirea de programe flexibile pentru aceștia”, declară Mădălina Bălan, Managing Partner @HART Consulting. Astăzi, prioritățile tinerilor angajați sunt: beneficiile salariale, siguranța locului de muncă și posibilitatea de promovare. În același timp, management-ul joacă un rol important, deoarece un management toxic duce la lipsa de angajați, cei tineri refuzând să lucreze într-un mediu de muncă în care eforturile nu le sunt recunoscute. De aceea meritocrația ar fi soluția pentru reducerea număralui de angajați care pleacă dintr-o companie.

Cu Doru Dima, Elena Antoneac și Mădălina Bălan ne vom întâlni în cadrul HR Summit Iași, (4 -5 octombrie 2017), în cadrul căreia abordam subiecte de interes din sfera resurselor umane.

Achizitionează biletul early bird și primești kit-ul de super erou!

Un super erou adevărat are nevoie un kit pe măsură! Anul acesta, dacă ești printre primii 50 de participanți care achiziționează biletele early bird, organizatorii vin către tine cu surprize personalizate! Biletele de acces la eveniment – care includ participarea la workshop-uri, conferință, dezbateri și networking – sunt disponibile pe site-ul oficial al evenimentului www.iasi.hrsummit.ro.

Data articol: iulie 25, 2017

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam