Ce-i face pe oameni să fie fericiți la locul de muncă

December 11, 2013, , Un comentariu, 3,239 afisari

“Salariile mari, mai puţine responsabilități  şi multe zile de vacanţă nu îi fac neapărat pe oameni să fie fericiţi la locul de muncă. De fapt, cei mai fericiţi angajaţi din SUA pun fericirea şi satisfacţia lor la locul de muncă pe seama programelor de ‘incentive’, pe beneficii şi pe echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală. Companiile care au fost cel mai mult interesate să cultive implicarea angajaţilor şi pasiunea lor pentru ceea ce fac au fost cele care au avut cel mai mare succes.” Forbes.com, Top 10 Companies Doing the Most to Make Their Employees Happier

Conform unui studiu Gallup despre implicarea oamenilor în munca lor, efectuat în 142 ţări, în 2011 şi 2012: „State of the Global Workplace: Employee Engagement Insights for Business Leaders Worldwide”, doar 13% dintre angajaţi sunt implicaţi în munca lor şi sunt direct interesaţi de succesul organizaţiei  în care investesc resurse însemnate de timp şi efort,  63% sunt detaşaţi şi  24% total neimplicaţi.

În România, un studiu efectuat de Rogalski Grigoriu Public Relations pe platfoma de cercetare Ivox.ro ne informează că doar  32 % dintre oameni merg la muncă din pasiune. Dacă ţinem cont şi de faptul că 63% dintre angajaţii români au declarat că au un nivel crescut de stres (studiu Regus din 2012) putem trage concluzia că marile companii precum Google sau Yahoo care au dat tonul pentru crearea spaţiilor speciale de recreere pentru angajaţi (“munca şi joaca nu se exclud”) au avut dreptate să se concentreze pe acestă direcţie.

Recrutezi?

Career Advisor

E-recruitment

În cartea sa, “Happiness and economic performance” (1997), Andrew J. Oswald a demonstrat că există o legatură strânsă între starea de bine a angajaţilor, starea lor de fericire şi succesul unei companii pe termen lung, iar gândirea pozitivă influenţează în bine sănătatea fizică şi emoţională a oamenilor (International Positive Psychology Association).

 “Aşadar, în cuvinte mai puţine, fericirea angajaţilor este direct proporţională cu randamentul acestora la locul de muncă şi, implicit, cu succesul companiei pentru care lucrează. Companiile care oferă servicii în plus pentru a-şi menţine angajaţii fericiţi au un grad ridicat de productivitate şi inovaţie, o rată scăzută a îmbolnăvirilor în rândul forţei de muncă şi o satisfacţie ridicată a angajaţilor.” a declarat Cristina Bîcîilă, dezvoltatorul academiei de distracţie – the  playground.

Pornind de la experienţa avută într-o multinaţională şi de la background-ul său în comunicare, Cristina Bîcîilă a intuit nevoia de dezvoltare a unei platforme de relaxare şi motivare a angajaţilor, the playground – fun academy, ce îmbină o gamă largă de cursuri şi ateliere ce îşi propun să contribuie la starea de bine, la creativitatea şi la fericirea angajaţilor. the playground este academia de distracţie care se desfăşoară direct în biroul companiilor, este un loc de joacă la care participanţii nu trebuie să facă mari eforturi să ajungă, pentru că totul se desfăşoară în compania lor.

Cursurile, ţinute de traineri cu experienţă în domeniul în care activează, combină creativitatea (ateliere de play and fun), pasiunile (cursuri de pictură şi estetica frumosului, de fotografie, de aranjamente florale – play with colors) cu informaţii interesante şi necesare pentru dezvoltarea personală a angajaţilor, cât şi pentru imaginea şi viaţa lor privată (cursuri de parenting şi de comunicare – play with ideas). the playground ajută la creşterea încrederii de sine a angajaţilor unei companii, la starea de bine, creativitate şi, nu în ultimul rând, la imaginea lor (cursuri de nutriţie, aspect, stil personal, comunicare – play your image).

Venind din zona de relaţii publice, Cristina Bîcîilă  a identificat în the playground o oportunitate pentru companii să se comunice şi să relaţioneze şi cu alţi stakeholderi. Cursurile pot fi făcute cadou altor companii – parteneri de afaceri, clienţi sau presă sau pot fi integrate în strategia de comunicare a brandurilor.  Platforma the playground este flexibilă, poate fi adaptată cerinţelor clienţilor.

Deşi în anumite companii încă persistă mentalitatea conform căreia atribuţiile unui angajat bun sunt rezistenţa la stres, suprasolicitarea şi menţinerea unor aşteptări personale în general scăzute, epoca modernă a demonstrat şi va demonstra exact contrariul.

Astfel, companiile vor dezvolta diferite concepte de management al căror obiectiv este acela de a uni angajaţii şi angajatorii într-o echipa ale căror eforturi comune să fie îndreptate către realizarea obiectivelor generale ale organizaţiei, printre care se numără loializarea şi perfecţionarea angajaţilor, mărirea productivităţii, dar şi satisfacţia la locul de muncă, iar poziţia de Employee Happiness Manager va fi una reală.

Taguri:
Comentarii (1)
  1. Stefan says:

    Un acvariu in zona birou sau in zona de recreere aduce de asemenea multe benefici pentru orice angajat iubitor de natura.

Adauga comentariu

Cele mai noi
Extra
  • Special

    Consultant Career Advisor

    Mai multe Trimite o intrebare

    Evenimente

    Toate evenimentele

    Calculator

    Vezi care sunt costurile angajatului si cele ale angajatorului.
    Calculator de salarii
    Oferit de bancibancomate.ro - curs valutar banci