Secțiune susținută de

Cum se creste moralul angajatilor in 7 pasi simpli

Portal HR \ HR Pedia \ Cum se creste moralul angajatilor in 7 pasi simpli

Dincolo de bani, pozitii ierarhic superioare, autoritate si responsabilitate, autonomie si sens, angajatii mai au nevoie de ceva: un moral bun. Si cu totii o stim, ca mai ales cand vine vorba de serviciu, avem parte si de zile bune dar si de multe (uneori de prea multe) zile in care lucrurile par sa aiba o vointa independenta de orice competenta sau experienta a noastra.

Rutina sarcinilor poate fi adesea epuizanta si consecintele sunt cat se poate de vizibile: lipsa entuziasmului, a comunicarii reale, derularea mecanica a activitatilor, fara implicare si interes etc.

Cum se contrabalanseaza asta? Vestea buna este ca exista cateva metode la indemana, vestea „proasta” este ca trebuie aplicate in fiecare zi.

Iata ce poti face ca manager pentru a creste in fiecare zi moralul celor pe care ii coordonezi:

1. Fi prezent in sensul unei deschideri permanente care este comunicata catre si constientizata de cei din echipa ta. Arata ca iti pasa, ca problemele lor conteaza si ca vrei sa ii ajuti. Depaseste etapa afirmatiilor si implica-te.

2. Indulceste pilulele amare. Nu lasa ca un esec momentan sa afecteze atmosfera. Fii tu primul care face haz de necaz si ajuta-i pe cei din echipa sa regandeasca problema in alti termeni.

3. Promoveaza optimismul ca abordare preferata. Chiar si in situatii dificile (si mai ales in situatii dificile), e important sa ii ajuti pe cei din echipa sa vada partea plina a paharului si sa o ia de la capat.

4. Sarbatoreste realizarile. Nu e vorba aici neaparat de mese intinse si petreceri prelungite, ci de bucuria impartasita a lucrului bine facut si recunoasterea meritelor.

Citeste si restul articolului de pe HR Toolbox: Want Better Employee Morale: Encourage On  The Job Kindness ca sa vezi si restul pasilor de parcurs pentru a creste moralul angajatilor.

Ni se pare foarte interesanta ideea unei culturi a bunatatii intr-un sens cat mai pragmatic. Pe cand un decalog al bunatatii ca parte obligatorie din regulamentul de ordine interioara al organizatiilor?

Data articol: noiembrie 4, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam