Secțiune susținută de

Daca tu nu vrei sa asculti, eu vreau sa iti spun

Portal HR \ HR Pedia \ Daca tu nu vrei sa asculti, eu vreau sa iti spun

E putin probabil ca cineva sa se indoiasca de importanta comunicarii atunci cand vine vorba de performanta. Daca, in plus, ne gandim si la situatiile in care este nevoie de schimbare, deja nevoia de comunicare este un truism.

Ceea ce e insa mai putin discutat atunci cand se analizeaza eficienta proceselor de comunicare intr-o organizatie, este capacitatea reala si dorinta angajatilor de a asculta ceea ce li se comunica. Pentru ca exista o istorie de esecuri in comunicare datorita incapacitatii managerilor de a o pune pe baze sanatoase, ne gandim foarte rar sau deloc ca vina s-ar putea sa fie si de cealalta parte.

Acesta este si motivul pentru care ne-a atras atentia articolul de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandam azi. Pornind de la cazul real al unui manager care a constientizat faptul ca angajatii sai refuza efectiv sa asculte (si implicit sa comunice) ca forma de protest impotriva unei schimbari pe care nu sunt pregatiti sa o accepte, autorul face cateva recomandari pertinente despre cum ar trebui calibrata comunicarea ca sa sustina (si nu sa submineze) eforturile de schimbare. Nu uitati: comunicarea necesita 2 parti, deci vina nu e automat doar a celui pe pozitie superioara.

Iata si sugestiile de luat in calcul, credem noi, nu doar in initiative critice (cand chiar nu iti poti permite comunicari esuate), dar si in rutina transmiterii mesajelor zilnice (a caror lipsa de impact este mai mult sau mai putin vizibila):

1. Testeaza mesajul (porneste de la mediul informal pentru a vedea reactiile firesti).

2. Leaga mesajul de o rasplata.

3. Auditeaza rezultatele (sau, altfel spus., fa un „follow-up”).

Evident, nu exista retete universale pentru o comunicare cu adevarat utila, dar bifand pasii de mai sus si constientizand ca managementul e un proces bazat pe reciprocitate, sansele de a avea succes sunt considerabil mai mari.

Citeste tot articolul Help Employees Listen When They Don’t Want to Hear pentru o detaliere a celor 3 recomandari si o intelegere clara a motivelor pentru care rezistenta la comunicare este o disfunctie organizationala care atrage atentia asupra unor probleme a caror rezolvare este critica.

Data articol: martie 9, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam