Secțiune susținută de

De ce ai parasit locul de munca anterior?

Portal HR \ Opinia consultantului \ De ce ai parasit locul de munca anterior?

Ioana ne-a intrebat:

In cazul in care un raport de munca inceteaza la solicitarea angajatorului, fara a fi vorba de o vina din partea angajatului, cum motivam acest lucru la un interviu? Mai exact, in situatia mentionata, care ar fi raspunsul corect la intrebarea „De ce ati parasit locul de munca anterior?”

Noi ii raspundem:

Intrebarea despre motivele plecarii de la un loc de munca poate constitui o piatra de incercare pentru candidatul care doreste, firesc, sa lase o impresie buna dar este constient in acelasi timp ca „povestea” sa poate sa lase loc de interpretari unui evaluator care nu are la indemana toate informatiile pentru a judeca obiectiv.

Ca si in alte situatii in care am discutat despre modalitatea cea mai buna de a raspunde la intrebari „dificile”, recomandarea noastra este foarte mult in sensul sinceritatii si al unui discurs echilibrat si argumentat. In economia interviului, aceasta intrebare vine de cele mai multe ori dupa detalierea experientei anterioare, iar acest lucru poate fi folosit de candidat in scopul comunicarii competentelor si performantelor ce pot fi dovedite. Cea mai buna varianta de raspuns ramane, credem noi, cea adevarata. Daca motivele pentru care angajatorul a luat decizia de a inceta contractul de munca nu au legatura cu performanta candidatului, acesta nu are motive reale de ingrijorare. Un evaluator interesat poate decide sa verifice validitatea celor declarate de candidat, un motiv in plus pentru care motivatia reala a plecarii este cea mai buna alegere.

Chiar si in situatia in care in spatele deciziei de incetare a relatiilor de colaborare a existat o nemultumire legata de performanta, e riscant ca un candidat sa isi asume o „cosmetizare” a motivatiei pentru parasirea locului de munca. Adesea, insa, astfel de situatii neplacute sunt mascate oficial de o incetare a contractului de munca prin acordul partilor, astfel incat problema revine la cea de mai sus.

Sigur, in orice situatie e posibil sa fie nevoie de explicatii suplimentare. Un angajator decide sa renunte la un angajat din motive variate care pot fi descrise in termeni precum: o reorganizare, reducere de bugete, desfiintarea unor sucursale, inchiderea unor proiecte, renuntarea la anumite linii de business etc.

Esential ramane insa adevarul pe care trebuie sa se bazeze explicatia candidatului si evitarea unor explicatii excesiv elaborate. Raspunsul ar trebui sa fie scurt si la obiect, dar pe cat posibil foarte clar si fara sa lase loc de indoiala. Informatiile suplimentare pot fi oferite daca evaluatorul decide sa sondeze in adancime acest subiect.

Data articol: aprilie 18, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam