Ghidul telemuncii: Zece aspecte de care trebuie să ții cont ca angajator

May 29, 2018, , Comenteaza, 388 afisari

Regimul telemuncii este prevăzut într-o lege care a intrat în vigoare luna trecută. Cei interesați să lucreze în acest mod sau să aibă salariați care lucrează și de acasă, și de la birou, și din alte locuri, eventual, trebuie să adapteze contractele în condițiile legii, să fie atenți la aspectele legate de sănătatea și securitatea în muncă (SSM) și de regimul muncii suplimentare. Specialiștii în relații de muncă și resurse umane ne-au prezentat recent și câteva dintre dificultățile pe care le poate aduce telemunca, care ar putea să mai scadă din avantajul flexibilității pe care o promite acest tip de muncă.

Telemunca este “forma de organizare a muncii prin care salariatul, în mod  regulat şi voluntar, îşi îndeplineşte atribuţiile specifice funcţiei, ocupaţiei sau meseriei pe care o deţine, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, cel puţin o zi pe lună, folosind tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor”. Aceasta e definiția pe care o regăsim în Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, în vigoare deja de luna trecută.

1.Telemunca nu poate fi impusă

Nu i se poate impune salariatului să muncească în regim de telemuncă, legea fiind destul de clară la acest capitol. Telemunca e o opțiune rezultată din acordul celor două părți la contractul de muncă. “Refuzul salariatului de a consimți la prestarea activității în regim de telemuncă nu poate constitui motiv de modificare unilaterală a contractului individual de muncă și nu poate constitui motiv de sancționare disciplinară“, scrie în legea privind telemunca. Angajatorul riscă, de asemenea, chiar o amendă serioasă pentru nerespectarea acestei condiții, aspect detaliat aici.

2. Munca la domiciliu vs. telemunca acasă

Nu ar trebui să spunem că abia acum, odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 81/2018, salariații pot, în sfârșit să lucreze de acasă. Au putut și până acum și se chema muncă la domiciliu, reglementată scurt în Codul muncii. Însă telemunca înseamnă mai mult de atât, nu doar muncă la domiciliu, ci oriunde în altă parte unde angajatul și salariatul au convenit. Telemunca înseamnă rigori specifice, obligații specifice, clauze specifice și nu trebuie confundată cu munca la domiciliu. Mai multe despre diferențele dintre cele două ne-au explicat specialiștii de la Maravela | Asociații în acest material.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Ghidul telemuncii: Zece aspecte de care trebuie să ții cont ca angajator

Taguri:

Adauga comentariu

Cele mai noi
Extra
  • Special

    Consultant Career Advisor

    Mai multe Trimite o intrebare

    Evenimente

    Toate evenimentele

    Calculator

    Vezi care sunt costurile angajatului si cele ale angajatorului.
    Calculator de salarii
    Oferit de bancibancomate.ro - curs valutar banci