Candidatul ideal sau candidatul real?

January 17th, 2017, , Comenteaza

Am mai spus-o de câteva ori pe PortalHR: candidatul ideal nu există! Se naște însă, odată cu fiecare proces de recrutare, iluzia că el trăiește și se mișcă printre noi 🙂 , că am putea, printr-un truc de magie sau printr-o abordare neconvențională să îl descoperim și să îl convingem să fie interesat de compania pentru care recrutăm și de poziția vacantă. Mai mult

2 tipuri de discriminări în recrutare

December 8th, 2016, , 2 comentarii

Probabil că vă sunt deja cunoscute explicațiile de genul: “pe poziția aceasta angajăm doar bărbați”, “vârsta maximă pentru angajare este…”, “studiile superioare sunt obligatorii” atunci când angajatorii resping aplicanți pentru pozițiile vacante, fără a-și pune problema dacă genul acesta de filtre nu fac decât să subțieze considerabil baza de candidați care ar putea performa cu succes în postul pentru care recrutează. Mai mult

Candidatul față în față cu angajatorul

October 5th, 2016, , Comenteaza

În lumea brandului de angajator, a CV-ului infografic și a interviului prin SMS, modul în care o organizație interacționează cu candidații (potențiali sau actuali) este determinant pentru succesul proiectelor de recrutare pe termen lung. Orice derapaj în comunicare, indiferent de nivelul la care se petrece el, are șanse să afecteze imaginea companiei și să dea naștere la probleme de credibilitate în piață. Mai mult

Interviul prin SMS

September 27th, 2016, , Comenteaza

Practica interviului față în față este probabil una din cele mai vechi în materie de recrutare, cu avantaje (și dezavantaje) despre care am vorbit de multe ori. Dar oricât de “adânc” ar fi înrădăcinată o practică, este firesc, având în vedere schimbările în modul în care interacționăm și comunicăm, să apară ceva nou, neașteptat și care merită încercat și în etapa evaluării pentru angajare. Mai mult

Nepotrivirea culturală și ce prejudecăți poate ascunde în recrutare

August 4th, 2016, , Comenteaza

Ca recrutor extern, se întâmplă adesea să derulezi un proiect de recrutare pentru un client și să constați că tocmai candidatul pe care tu îl considerai “ideal” pentru poziția vacantă este respins din motive de nepotrivire culturală (cultural fit) cu organizația. Mai mult

Ce rețele sociale folosesc candidații

July 27th, 2016, , Comenteaza

În epoca rețelelor sociale, poți alege să le ignori utilitatea și să recrutezi în continuare folosind aceleași anunțuri de angajare ca și până acum. Însă, dacă faci asta, va trebui să suporți și consecințele: aplicații irelevante sau lipsa completă de candidați interesați/potriviți, imagine neclară sau negativă în piață, proiecte nefinalizate și clienți (interni sau externi) nemulțumiți etc. Mai mult

pagini de companie pe linkedin

Top 10 pagini de companie pe LinkedIn

July 11th, 2016, , Comenteaza

În efortul de construire și menținere a unei imagini atractive, companiile au un instrument foarte important pe care îl pot integra ușor într-o strategie de employer branding: pagina de companie pe LinkedIn. Mai mult

Tendințe în recrutarea angajaților temporari versus full-time – raportul LinkedIn pe 2016

June 29th, 2016, , Comenteaza

LinkedIn ne dă vești bune în ultimul raport despre tendințele din recrutare în 2016. Se pare că, în general, profesioniștii sunt mai deschiși să discute cu recrutorii, fie că vorbim despre candidați pentru poziții temporare sau pentru joburi full-time. Mai mult

Cum alegi un ATS potrivit pentru compania ta

June 7th, 2016, , Comenteaza

Decizia de a investi într-un ATS (applicant tracking system) se va dovedi inspirată doar în măsura în care alegerea acestui sistem are în vedere factori specifici pentru organiție și strategia de management a talentelor pe care aceasta o utilizează. Mai mult

Brandul de angajator – cum îi măsurăm eficacitatea

May 31st, 2016, , Comenteaza

Se vorbește din ce în ce mai mult despre brandul de angajator/brandul de talente, despre importanța unei strategii de resurse umane care să integreze eficient noțiuni de marketing și customer service. Dincolo de faptul că este în mod evident “la modă” să vorbești despre așa ceva, există rezultate incontestabile ale companiilor care s-au preocupat din vreme de construirea “imaginii” lor în piață, există studii de caz care demonstrează fără drept de apel că brandul de angajator este o necesitate și nu un moft în mediul concurențial în care recrutăm și gestionăm talentele. Mai mult

Ce contează pentru candidatul modern

May 12th, 2016, , Comenteaza

Acesta este titlul unui raport de pe Indeed.com și pe care vi-l recomandăm azi pentru a înțelege mai bine modul în care candidatul modern se raportează la procesul de căutare a jobului și, evident, la oferta de job. Mai mult

Cât costă o procedură de recrutare ineficientă

April 12th, 2016, , Comenteaza

Nu e prima dată când aducem în discuție modul în care evaluăm eficiența proiectelor de recrutare. Deși la prima vedere am fi tentați (mai ales în cazul proiectelor dificile) să considerăm recrutarea încheiată cu succes în momentul în care candidatul ales acceptă oferta, lucrurile sunt, de fapt, mult mai complicate. Mai mult