Secțiune susținută de

Importanța brandului de angajator în recrutare

Portal HR \ HR Pedia \ Importanța brandului de angajator în recrutare

Brandul de angajator este un subiect larg dezbătut în mediul online, revendicat mai mult de către departamentele de marketing şi PR decât de cel de resurse umane. Mai mult, se observă că brandul de angajator este perceput ca rezultat al politicilor şi strategiilor companiei, asupra acestuia neputându-se interveni activ, direct.

Pentru a restabili echilibrul, propun să urmărim consideraţiile despre brandul de angajator şi recrutare ale Amandei Hite, CEO şi fondator Talent Revolution.

1)    Cum se creează un brand de angajator?

Brandul de angajator se bazează pe 3 componente: stimularea autenticităţii angajaţilor (ca premisa pentru dezvoltarea talentelor), felul cum jobul le afectează şi determină stilul de viaţă şi scopurile în realizarea cărora sunt cooptaţi angajaţii.

2)    Cum se atrag talentele în organizaţie?

Este important ca atât competențele cât şi valorile candidaţilor să se potrivească cu cele ale actualilor angajaţi. Prin urmare, o bună măsură pentru atragerea talentelor ar fi implicarea angajaţilor în procesul de recrutare (recrutare în rândurile celor similari cu ei, dacă se pleacă de la premisa că talentele nu sunt solitare şi că social vorbind, cei asemănători se “adună” în grupuri).

3)    Brandul de angajator are nevoie de ambasadori din interior. Compania trebuie să permită angajaţilor să posteze conţinut legat de locul de muncă în mediul lor personal şi totodată să le ofere suport, training.

4)    Site-ul companiei trebuie să fie interactiv, poate conţine un blog şi neapărat conţinut divers (video, foto, text).

5)    Pentru a recruta prin social media, compania trebuie să identifice reţelele din care fac parte talentele din propria organizaţie. Implicându-se activ în aceste zone compania poate atrage candidaţi similari cu cei pe care deja îi are.

6)    Brandul de angajator are de suferit în urma tăcerii impuse de regulamentul de ordine interioară şi de politicile de social media. Compania trebuie să accentueze ceea poate fi distribuit, să stimuleze postarea de lucruri pozitive. În cele din urmă, angajaţii sunt ambasadorii brandului şi oricum aceştia se vor exprima în mediile private.

7)    Oferă o experienţă particulară plăcută pentru fiecare aplicant. Majoritatea candidaţilor se plâng de faptul că nu au primit niciun răspuns de la compania unde au aplicat.

Am ales să prezint aceste idei pentru că redau o perspectivă HR asupra unui domeniu  controlat preponderent de marketing, comunicare şi PR. Îmi place foarte mult ideea unui brand de angajator construit prin angajaţi. Până acum am avut impresia că departamentul de HR trebuie doar să speculeze rezultatele muncii celorlalte departamente şi să le reorienteze pentru a conferi pe lângă ideea de brand care vinde şi ideea de brand care angajează. Totuşi, cred că strategia de branding revine întregii companii, fiind necesară participarea fiecărui  departament, a fiecărui angajat în parte.

Data articol: septembrie 13, 2011

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam