Secțiune susținută de

Recrutarea și social media

Portal HR \ Actual \ Recrutarea și social media

Cristiana Constantinescu continuă azi pe PortalHR seria de articole despre conferința “Legal Issues in Social Media” cu o detaliere a aspectelor discutate despre participanți pe tema recrutării prin social media.

Este recrutarea prin social media subiectivă?

Iată o întrebare care îi frământă, probabil, mulți tineri care se prezintă la interviuri de angajare: s-au uitat la profilul meu de pe Facebook? Oare ce informații îi interesează pe cei cu care urmează să mă întâlnesc?

Răspunsul vine direct de la specialiștii în HR care au vorbit la conferința Legal Issues In Social Media.

Mădălina Uceanu (Career Coach & Senior Advisor, CareerAdvisor) a arătat rezultatele unui studiu internațional conform căruia 91% dintre angajatori folosesc social media pentru screeningul candidaților, iar cele mai utilizate canale de HR sunt: Facebook (76%), Twitter (53%) și LinkedIn (48%).

Cristi China Birta (sau Chinezu’, Co-Fondator, Blogal Initiative) a adus în discuție un exemplu pe care, probabil, unii dintre voi l-ați mai auzit, sub o formă sau alta: un amic bine dispus și-a făcut poze vara, la mare, în timp ce dădea să bea bere unui câine de pe plajă și… da, și-a postat pozele pe Facebook. După câteva zile a fost angajat într-un post respectabil, la o mare companie, iar Cristi le-a spus celor din companie că, înainte de a-l angaja pe domnul cu berea, ar fi fost bine să dea o raită și pe pagina de facebook a proaspătului angajat, să vadă ce hobby-uri are. Răspunsul oamenilor de la HR? “Ce-mi pasă mie de facebook!?”.

Anca Petrescu (HR Director Labormed) a vorbit despre existența a două generații: X (cei născuți între anii 60 – 80) și Y (anii 80). Primii au ca valori tradiția, perseverența, munca asiduă, ordinea și, prin urmare, au creat compani de tipul X, care li se aseamănă: sunt birocratice, pline de proceduri, reguli și în interiorul cărora comunicarea e mai greoaie. Generația Y este caraacterizată prin libertate, creativitate, curiozitate, individualitate și dorința de dezvoltare personală. Cei din generația X sunt aceia care îi angajează pe ceilalți și, pentru a face față viitorului, trebuie să ne îndreptăm către crearea de companii de tipul Y. Să mizăm, deci, mai mult pe comunicare și pe social media.

Ce înțelegem, așadar, din toată povestea, e că angajatorilor trebuie să le pese de facebook (dar doar într-o anumită măsură), iar potențialii angajați să fie foarte atenți ce postează, pentru că, da, tot mai mulți oameni de HR le pot vizita paginile.

„Când vine vorba de social media, cel mai important lucru este să ne raportăm la regulile bunului simț”, a spus Mădălina Uceanu (Career Coach & Senior Advisor, CareerAdvisor). În aceeași ordine de idei, Mădălina Uceanu a mai spus că îți poți face o anumită părere despre cineva vizitându-i profilul din social media, dar nu poți să judeci un om în funcție de viața privată.

Data articol: noiembrie 1, 2011

Jurnalist de profesie, am urmat Jurnalism și Științele Comunicării din pasiune pentru presa scrisă. Între 1999 și 2011 am lucrat în trusturile Edipresse și Ringier, în redacțiile mai multor reviste, însă mediul online a câștigat, zic eu, pariul cu presa scrisă, așa că m-am hotărât să devin freelancer. Scriu, în continuare, din pasiune, chiar dacă suportul este altul, iar această schimbare îmi lasă timp pentru ceea ce prețuiesc cel mai mult: să fiu alături de familie.

Vezi profilul Linkedin

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam