Te plictisești la muncă? Foarte bine!

November 15, 2017, , Comenteaza, 1,143 afisari

În universul hiper-conectat în care trăim, plictiseala riscă să pară un fel de defect de caracter, o stare mai degrabă rușinoasă despre care nu ar fi bine să vorbim cu ceilalți și căreia nu trebuie să îi cădem pradă sub nicio formă.

Când vine vorba de plictiseala la locul de muncă, lucrurile sunt cu atât mai delicate. O mărturisire de acest gen riscă să îți aducă eventuale critici referitoare la calitatea muncii depuse, la nivelul tău de interes și motivație etc.

Cu toate acestea, cercetătorii spun că plictiseala este bună. O simțeam noi de ceva vreme :-), dar de curând am descoperit această afirmație într-una din discuțiile la care vă recomandăm să participați pe LinkedIn: How Boredom Can Make You Brilliant.

Dacă veți avea curiozitatea de a citi comentariile din această discuție și articolele pe această temă, veți descoperi cel puțin câteva idei care vă vor ajuta să vă raportați diferit la plictiseală:

  1. Deși până acum doar cei cu meserii creative au înțeles importanța timpului pe care îl petrecem singuri și perioadelor în care ne plictisim, un eseu publicat recent pe Harvard Business Review explică motivele pentru care și profesioniști mai pragmatici trebuie să aibă în vedere astfel de modalități de echilibrare și reinventare.
  2. Timpul pe care îl petrecem în singurătate, departe de stimuli (online și offline) este cel care “hrănește mintea”.
  3. Majoritatea locurilor de muncă actuale nu au, din păcate, spații care să încurajeze reflexia și singurătatea.
  4. Mai mult decât un spațiu alocat muncii individuale/pe cont propriu, companiile ar trebui să aibă în vedere o schimbare de mentalitate.
  5. Munca nu trebuie să se desfășoare doar sub ochii celorlalți pentru a fi considerată muncă.
  6. Cele mai multe idei cu adevărat inovatoare apar după ce ne-am deconectat de rutina zilnică și ne-am permis luxul de a “lenevi”.

Descoperiți de ce este importantă plictiseala și cum vă pot ajuta “leneveala” și singurătatea să deveniți mai eficienți, citind cartea Bored and Brilliant de Manoush Zomorodi.

În plus, puteți afla mai multe informații în articolul Being Bored at Work Is Actually a Good Thing, Research Says.

Sau, așa cum vă recomandam și mai sus, puteți să participați la discuția de pe LinkedIn pe această temă.

Taguri:

Adauga comentariu

Cele mai noi
Extra
  • Special

    Consultant Career Advisor

    Mai multe Trimite o intrebare

    Evenimente

    Toate evenimentele

    Calculator

    Vezi care sunt costurile angajatului si cele ale angajatorului.
    Calculator de salarii
    Oferit de bancibancomate.ro - curs valutar banci