Secțiune susținută de

4 întrebări pentru interviuri mai eficiente

Portal HR \ HR Pedia \ 4 întrebări pentru interviuri mai eficiente

Cei care derulează multe interviuri sunt probabil obișnuiți cu senzația de „deja-vu” cu care ies din majoritatea discuțiilor pe care le au cu candidații. Ca recrutori, dacă am reuși să ne extragem puțin din rutina zilnică și să ne privim din afară, am putea observa cum se derulează în fața ochilor noștri, în fiecare zi, aceeași piesă de teatru în care se schimbă doar protagonistul principal.

Intrăm în interviu echipați cu întrebări, candidații vin pregătiți cu răspunsuri. S-a scris și s-a vorbit atât de mult despre ce și cum să faci într-un interviu pentru a face impresie bună, încât sunt foarte puține situațiile în care „spectacolul” iese din tipar, oricât de mult ne-am strădui să nu lăsăm conversația să meargă înspre locurile comune.

Odată ce am conștientizat această problemă, este firesc, totuși, să căutăm mereu alte variante pentru a-i scoate pe candidați din previzibil (fără a-i duce în zona penibilului) și pentru a-i vedea cum gândesc și cum acționează în afara paradigmei obișnuite a interviului clasic.

Articolul pe care vi-l recomandăm azi propune 4 întrebări (sau tipuri de întrebări) pe care le putem insera în conversație pentru a obține acest efect de demontare a spectacolului. Iată despre ce întrebări este vorba:

1. Ce scurtături folosești pe tastatură pentru a-ți ușura munca?

Evident ca nu ne vor interesa ca atare combinațiile de taste pe care le folosește cel din fața noastră pentru a face Copy/Paste, de exemplu. Ne interesează mai degrabă să vedem ce soluții găsește pentru a ieși din rutină sau pentru a-și eficientiza sarcinile redundante.

2. Ce crezi că ți-ar spune managerul tău direct că ar trebui să nu mai faci/ să începi să faci de mâine?

Ceea ce ne interesează aici este capacitatea de auto-analiză, măsura în care candidatul se poate vedea prin ochii celorlalți. Un răspuns telegrafic sau insuficient argumentat ar trebui să ne dea serios de gândit.

3. Care a fost primul tău job?

Modul în care un candidat vorbește despre primul loc de muncă poate spune foarte multe despre motivația, valorile și caracterul acestuia. Totul e să știm să ascultăm și să punem întrebările de sondare cele mai eficiente.

Descoperiți și a patra întrebare utilă pentru a rupe monotonia interviului citind tot articolul 4 Questions to Get Candidates Out of Performance-Mode.

Data articol: aprilie 28, 2015

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam