Secțiune susținută de

5 abilităţi necesare pentru recrutarea socială

Portal HR \ HR Pedia \ 5 abilităţi necesare pentru recrutarea socială

Procesul de recrutare a suferit o transformare în ultimii ani, transformare ce a afectat atât modalitatea noastră de a privi şi aborda găsirea unui loc de muncă, dar şi de a căuta candidaţii potriviţi. S-a trecut treptate de la metoda clasică de recrutare la cea socială printr-o serie de instrumente puse la dispoziţia noastră pentru a ne uşura munca.

În noul context al pieţei muncii, utilizarea instrumentelor sociale de recrutare nu mai este un trend sau ceva care “sună bine”, ci o reală necesitate. Dacă în Statele Unite majoritatea recrutorilor folosesc de mai mult timp această modalitate de a găsi noi candidați, în România recrutarea prin social media nu este încă foarte bine conturată, nefiind considerată încă un instrument de bază.

Totuşi, suntem (sper) perfecţi conştienţi de schimbările care au “zguduit” zona recrutării în ultima perioadă, datorită noilor platforme, instrumente, dar și a dezvoltării tot mai rapide a tehnologiei. Odată cu dimensiunea tehnică, performanța în recrutarea socială este dată, în mod firesc de existența unor abilități „soft” clarificate în articolul de pe ERE pe care vi-l recomand azi.

Astfel, pentru a face față schimbărilor, persoanele implicate în procesul de atragere și evaluare de candidați trebuie să aibă în vedere dezvoltarea anumitor abilități necesare pentru recrutarea socială:

1. Cum ne conectăm – Persoana cu care dorim să intrăm în legătură este (teoretic) la un click distranță. Totuşi, cum alegem să ne conectăm cu cineva poate avea un impact destul de mare asupra scopului urmărit. Se recomandă integrarea părţii sociale şi o abordare diferită, chiar neconvenţională, pentru a ne face cunoscuţi sau a ajunge la o anumită persoană.

2. Cum căutăm – Este vorba mai precis de procesul de research, de modul în care căutăm ceva/pe cineva în mediul online. Cu siguranţă, activitatea de cercetare sau căutare este una dintre cele mai mari consumatoare de timp într-un proces de recrutare, însă este o etapă sențială (chiar critică) pentru a ne apropia de profilele dorite. Este important să ştii CE cauţi şi să apelezi la anumite servicii/facilități tehnice utile în procesul căutării.

3. Cum prezentăm un job/o companie – Într-o lume în care vorbim din ce în ce mai mult de brand (personal sau organizațional), prezentarea este la fel de importantă în procesul recrutării (sociale). Dacă, de exemplu, ai de prezentat/vândut unei persoane o oportunitate de job pentru care este necesară o relocare, modalitatea de expunere are o mare influenţă asupra deciziei persoanei de a da curs invitației la interviu sau nu. Pentru a o convinge, este nevoie de puţină psihologie umană, farmec şi multă informaţie :-). Cei care reuşesc să stăpânească această abilitate şi o îmbină cu resursele puse la dispoziție de social media au un mare avantaj în faţa celorlalţi.

4. Cum întrebăm/cerem este o altă abilitate fundamentală pentru recrutarea socială la momentul actual. Ca specialist în recrutare trebuie să ştii să întrebi, să soliciți ceva, indiferent de calea aleasă: un mesaj direct pe Twitter, un apel telefonic sau un e-mail.

5. Cum insistăm sau perseverăm pentru a obţine ceea ce ne dorim/avem nevoie este o altă competență importantă, deoarece un proces de recrutare necesită multă răbdare şi perseverenţă inspirată și informată pentru a reuşi.

Vă las să aflaţi mai multe informaţii citind întreg articolul Don’t Forget These 5 Recruiting Skills in the Social Recruiting Fervor.

Data articol: martie 15, 2013

Îmi plac jocurile de cuvinte, sunt pasionată de HR, social media și tehnologie. Vorbesc moderat, însă prefer mai mult să ascult oamenii şi sunt foarte curioasă să descopăr permanent ceva nou. Creativă din fire, pot găsi destul de uşor soluții diferitelor probleme cărora le văd şi partea pozitivă. Cred în oameni şi în puterea lor de a se dezvolta.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam