Barometrul de încredere Edelman 2018 – 72% dintre respondenți au încredere în propria companie

January 24, 2018, , Comenteaza, 805 afisari
Phoenix ATS

 

Media este instituția cu cel mic nivel de încredere, la nivel global

Barometrul de Încredere Edelman 2018 arată că nivelul de încredere a populației Statelor Unite a suferit cea mai mare scădere din istoria sondajelor realizate în rândul publicului larg. Încrederea populației a scăzut cu 9 puncte până la 43 de puncte, plasând-o în sfertul inferior al Indexului de Încredere realizat la nivelul a 28 de țări. Încrederea în rândul publicului informat din SUA s-a prăbușit cu 23 de puncte până la 45 de puncte, plasând SUA pe ultimele locuri, sub Rusia și Africa de Sud.

Scăderea Încrederii din SUA este generată de o puternică lipsă de încredere în guvern, care a scăzut cu 14 puncte, ajungând la nivelul de 33% în rândul publicului larg, și cu 30 de puncte ajungând la nivelul de 33% în rândul publicului informat.

Mediul de afaceri, media și organizațiile nonguvernamentale au înregistra și ele scăderi ale nivelului de încredere, cu 10 – 20 de puncte. Aceste scăderi au eliminat diferența de 21 de puncte la nivelul încrederii dintre publicul larg și cel informat din SUA.

“Statele Unite se confruntă cu o criză de încredere fără precedent”, spune Richard Edelman, Președinte și CEO al Edelman. „Este pentru prima oară când o scădere dramatică de încredere nu are legătură cu o problemă economică majoră sau cu o catastrofă precum dezastrul nuclear de la Fukushima. De fapt, este ironia supremă că acest lucru se întâmplă într-un mediu economic favorabil, cu cele mai mici rate ale șomajului în SUA și cu un nivel record al pieței bursiere. Cauza acestei scăderi este lipsa unor fapte obiective și a unui discurs rațional.”

La polul opus, China se regăsește în vârful Indexului de Încredere atât la nivelul publicului larg (74) cât și în rândul celui informat (83). Instituțiile din China, în frunte cu guvernul, au înregistrat creșteri semnificative ale nivelului de încredere, care a crescut cu 8 puncte până la 84 de procente în rândul populației generale, și cu 3 puncte, până la 89%, în rândul publicului informat. Alături de China, în topul Indexului de Încredere sunt India, Indonezia, Emiratele Arabe Unite și Singapore.

Pentru prima oară, media este instituția în care oamenii au cel mai puțin încredere, la nivel global. În 22 din cele 28 de țări participante la sondaj, media nu mai prezintă încredere. Pierderea încrederii în a patra putere a țării e provocată în primul rând de scăderea semnificativă a a încrederii în platforme media, în special în motoarele de căutare și social media. 63% dintre respondenți spun că nu știu cum să deosebească jurnalismul de calitate de zvonuri sau știri false sau dacă o anumită știre a fost sau nu realizată de o instituție media respectabilă. Lipsa încrederii în media a dus de asemenea la imposibilitatea de a identifica adevărul (59%), de a avea încredere în liderii guvernamentali (56%) și în mediul de business (42%).

Anul acesta s-a înregistrat o creștere a încrederii în experți și o scădere a încrederii în semeni. Experții tehnici (63%) și academicienii (61%) s-au poziționat drept cei mai credibili purtători de cuvânt față de categoria “o persoană asemănătoare cu tine”, care a scăzut cu șase puncte la un nivel record de 54%.

Încrederea în social media a scăzut

„Într-o lume în care elementele de fapt sunt sub asediu, sursele verificate se dovedesc a fi mai importante ca niciodată”, spune Stephen Kehoe, Global Chair, Reputation. „Există probleme de credibilitate atât pentru platforme, cât și pentru surse. Încrederea oamenilor în ele se prăbușește, lăsând în urmă atât un vid cât și o oportunitate pentru experți să umple aceste goluri.”

Lumea se așteaptă ca mediul de afaceri sa fie un agent al schimbării. Angajatorul reprezintă noul spațiu sigur în ceea ce privește guvernanța globală, având în vedere faptul că 72% dintre respondenți susțin că au încredere în propria companie, iar 64% cred că o companie poate lua măsuri care să crească profitul și să aducă beneficii socio-economice comunităților în care activează.

Față de 2017, credibilitatea CEO-ului a crescut cu 7 puncte

În ultimul an, credibilitatea CEO-ului a crescut semnificativ cu șapte puncte, până la 44%, după ce o serie de lideri din lumea de afaceri au luat poziție față de problemele cotidiene. Aproape două treimi dintre respondenți declară că vor ca directorii executivi să preia inițiativa privind schimbarea politicilor publice, în loc să aștepte guvernul, care se situează în prezent, în 20 de țări, din punctul de vedere al încrederii în mod semnificativ sub afaceri, în 20 de țări. Această încredere sporită vine cu noi așteptări; consolidarea încrederii (69%) ocupă acum locul 1 în rândul priorităților directorilor executivi, depășind realizarea de produse și servicii de înaltă calitate (68%).

„Tăcerea este o taxă asupra adevărului”, a spus Edelman. “Încrederea va fi recâștigată doar atunci când adevărul va fi readus în centrul atenției. Instituțiile trebuie să răspundă solicitării publicului de a furniza informații precise, factuale, în timp util și de a se alătura dezbaterii publice. Mass-media nu poate face acest lucru singur din cauza constrângerilor politice și financiare. Fiecare instituție trebuie să contribuie la educația populației.”

Alte descoperiri cheie ale Barometrului încrederii 2018 includ:

 

Corina Vinţan, CEO Links Associates: „Rezultatele Barometrului de încredere al Edelman sunt valabile, încă o dată, și pentru România, chiar daca ţara noastră nu a fost inclusă în eşantionul de ţări studiate. Şi societatea din țara noastră urmează acest trend al neîncrederii în instituțiile mass-media, mai cu seamă în ultima perioadă, când nivelul de știri false a atins un nivel îngrijorător.

Pe de altă parte, creșterea nivelului credibilității CEO-ului în acest an, în 20 de țări, reprezintă un semnal bun pentru mediul de afaceri și am putut observa acest trend și în România, unde din ce în ce mai mulți oameni au încredere că mediul de business și societatea civilă pot aduce schimbări majore în societate. Un factor important al creșterii nivelului de încredere în CEO este calitatea serviciilor de consultanță. Acest fapt ne bucură, pe noi, consultanții, și vine să confirme că ne-am îndeplinit cu succes misiunea în 2017, aceea de a transforma organizațiile și brandurile în agenți de schimbare.”

Taguri:

Adauga comentariu

Cele mai noi
Extra
  • Special

    Consultant Career Advisor

    Mai multe Trimite o intrebare

    Evenimente

    Toate evenimentele

    Calculator

    Vezi care sunt costurile angajatului si cele ale angajatorului.
    Calculator de salarii
    Oferit de bancibancomate.ro - curs valutar banci