Cinismul Românesc și Competitivitatea Japoneză

June 6, 2014, , Comenteaza, 2,397 afisari
Phoenix ATS

“Sunt leneși și imprevizibili”, “O nație relaxată ca asta nu am mai văzut”, “Prea maniaci cu munca, nu au viață personală” sau “Sunt prea individualiști”. De câte ori nu ați auzit aceste ștampile puse pe o întreagă nație care numără zeci sau sute de milioane plecând de la o interacțiune cu un reprezentant al ei sau cel mult cu câteva zeci. Cât adevăr și câtă prejudecată există aici?

Conform lui Geert Hofstede, ceva-ceva adevăr există. Un Jung al psihologiei sociale, Geert Hofstede este autorul unei teorii a culturii organizaționale, teorie aflată la limita tatonării antropologiei tradiționale și a psihologiei sociale și care spune că specificul național joacă un rol foarte important în cultura organizațională. Mai mult, Hofstede spune că o cultură națională se schimbă greu, acest lucru întâmplându-se pe parcursul a zeci de ani sau pe parcursul a mai multor generații nu numai din cauza mentalităților ci și din cauză că o cultură națională se cristalizează în toate instituțiile pe care membrii societății le-au construit împreună: de la modelul familal la sistemul educațional și de la sistemul religios la forma de guvernământ. Teoria publicată prima oara în 1973 spune că o cultură națională este definită de 6 dimensiuni*:

 

Unde este România?

Descoperiți citind tot articolul Cinismul Românesc și Competitivitatea Japoneză de pe Comunitatea Management de Proiect.

Taguri:

Adauga comentariu

Cele mai noi
Extra
  • Special

    Consultant Career Advisor

    Mai multe Trimite o intrebare

    Evenimente

    Toate evenimentele

    Calculator

    Vezi care sunt costurile angajatului si cele ale angajatorului.
    Calculator de salarii
    Oferit de bancibancomate.ro - curs valutar banci