Secțiune susținută de

Cum găsesc un job într-o firmă de recrutare?

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum găsesc un job într-o firmă de recrutare?

Ana-Maria ne-a întrebat:

Lucrez de 2 ani în recrutare de personal pentru pozitții de entry-level într-o agenție de cercetare. Mie mi-ar plăcea foarte mult să lucrez ca recrutor într-o firmă de recrutare dar nu reușesc să fiu invitată la interviu. Am trimis cv-ul meu pe mail împreună cu o scrisoare de intenție către toate firmele pe care le-am găsit pe internet care oferă drept servicii recrutare de personal. Mi-am încărcat cv-ul pe site-urile firmelor respective dar nimic. Întrebarea mea este: cum pot să ajung într-o firmă de recrutare de personal? Are cineva câteva ponturi pentru a ajunge în final să lucrez într-o astfel de firmă?

Noi îi răspundem:

Comparativ cu situația Oanei, tu te poți lăuda deja cu acei „2 ani de experiență în recrutare” pe care îi cer majoritatea anunțurilor în domeniu. Este posibil, deci, ca motivele pentru care nu ai reușit până acum să intri într-o companie de recrutare pe o astfel de poziție să fie diferite.

Poate să fie vorba de intervalul de timp în care ai încercat. Deși poate să sune frustrant, e bine de știut că trebuie să te înarmezi cu răbdare pentru că un astfel de proces poate să dureze luni de zile.

O altă posibilă explicație poate să fie legată de CV sau de scrisoare de intenție. Dacă ai aplicat direct la poziții pe care companiile de recrutare le făceau publice și nu ai fost chemată la interviu, poate sunt de revăzut criteriile de selecție menționate în aceste anunțuri și de încercat o evidențiere a acestor abilități în CV-ul tău.

Nu în ultimul rând, dacă ai trimis CV-ul către companii de recrutare care nu își anunțau poziții vacante, unul din motivele pentru care nu ai fost încă chemată la un interviu poate fi legat de lipsa de joburi potrivite în organizațiile respective. Având în vedere ritmul în care se fac angajările acum și faptul că multe companii preferă să recruteze direct decât să apeleze la un furnizor de astfel de servicii, este de așteptat ca multe companii de recrutare să își fi restrâns sensibil de mult activitatea.

O altă posibilă explicație este legată de tipul de poziție pentru care ai aplicat. Recomandarea noastră este să încerci să aplici nu doar la poziții de consultant, ci și la cea specifică acestui domeniu, de Researcher. Sunt companii de recrutare în care pe poziția de consultant se ajunge de cele mai multe ori doar după ce ai trecut prin această etapă intermediară.

Nu în ultimul rând, poți încerca o abordare mai personalizată. Identifică grupuri de pe LinkedIn în care sunt înscrise persoane care lucrează deja în acele companii de recrutare care te interesează, înscrie-te și încearcă să te conectezi cu aceste persoane pentru a le putea trimite apoi direct un mesaj profesionist cu explicația interesului tău pentru și a disponibilității pentru o întâlnire. Nu în ultimul rând, prezența activă și constructivă în grupurile de pe LinkedIn te poate ajuta să îți creezi în timp o reputație și o imagine de calitate în acest domeniu.

Data articol: ianuarie 25, 2012

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam