Secțiune susținută de

Cum să ai angajaţi mai productivi

Portal HR \ HR Pedia \ Cum să ai angajaţi mai productivi

De cele mai multe ori, rolul departamentului de resurse umane este asociat cu procesul de recrutare şi selecţie, traininguri sau cu veștile proaste privind restructurarea angajaţilor dintr-o organizaţie. Atunci când vine vorba despre productivitatea acestora, nu putem spune cu exactitate dacă este responsabilitatea HR-ului sau a managerilor, deoarece linia de demarcație nu este foarte clară.

Cel puțin la fel de important ca găsirea responsabilului, este faptul că modalităţile de creştere ale productivităţii angajaţilor trebuie să constituie o prioritate pentru orice organizaţie, în măsura în care aceasta își dorește (firesc) performanţă şi atingerea obiectivelor de business.

Având în vedere schimbările de pe piaţa muncii, nevoia de angajaţi care să susțină un nivel de productivitate ridicat este din ce în ce mai mare. Dilema frecventă în organizații este cum reuşim să creştem de fapt productivitatea. Există oare un secret?

Articolul de pe HBR pe care vi-l recomandăm astăzi face referire la cel mai important element din această ecuaţie a productivităţii: încrederea în agajaţi. Cei care vor dori realmente să ajute la dezvoltarea şi performanţa organizaţiei o vor face indiferent de locul de unde vor lucra: acasă, la birou sau într-o altă locație mai mult sau mai puțin oficială.

Supervizarea şi verificarea constantă a angajaților poate deveni un factor stresant şi chiar costistor, cu efecte negative asupra motivării acestora şi lipsa concentrării cu privire la responsabilităţile avute. Vă este cunoscut, probabil, cazul angajaţilor de la Yahoo şi decizia luată de noul CEO, Marissa Mayer, cu privire la întoarcerea acestora la birou începând cu luna iunie a acestui an. Cine nu se supune, este nevoit să-şi dea demisia.

Putem vorbi de o lipsă de încredere în angajaţii care lucrau de acasă, în remote, scutind compania de anumite costuri? Oare este vorba despre o problema de management? Cert este că, reacţia angajaţilor implicaţi nu a fost una tocmai plăcută şi a stârnit multe controverse cu privire la strategia din spatele acestei schimbări. Cu siguranţă, mulţi dintre ei vor fi tentaţi să-şi caute noi oportunităţi profesionale.

În acest context, trebuie subliniată încă o dată importanţa încrederii acordate angajaţilor, tratarea lor ca adulţi responsabili şi capabili să ia decizii corecte atât pentru ei, cât şi pentru binele organizaţiei. În calitate de angajator, preocuparea de bază trebuie să aibă în vedere nevoile reale ale angajaţilor, ce anume îi inspiră şi îi motivează să ofere ce au mai bun pentru a fi productivi în fiecare zi. Mai puţin relevant este locul de unde lucrează, atâta vreme cât ei aduc valoare organizaţiei prin munca prestată.

Atâta vreme cât tehnologia facilitează şi permite lucrul angajaţilor de acasă sau din oricare altă parte, fără a fi nevoie de prezenţa lor fizică la birou, este util ca angajatorii să aibă deschidere spre această modalitate de a produce rezultate benefice pentru organizație.

Dar pentru ca acest lucru să fie realizabil, este nevoie de încredere reciprocă. Acordaţi încredere şi veţi primi la rândul vostru, încredere.  Simplu şi productiv. 🙂

Pentru mai multe informații despre acest subiect și exemple utile, vă invităm să citiți tot articolul de pe HBR Want Productive Employees? Treat Employees with Trust.

Data articol: martie 25, 2013

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam