Secțiune susținută de

Cum se vede angajatorul din perspectiva candidatului

Portal HR \ HR Pedia \ Cum se vede angajatorul din perspectiva candidatului

În recrutare, atunci când vorbim despre “experiența candidatului” nu ne referim la vechimea în muncă, ci la impresiile acumulate de acesta pe parcursul procesului de recrutare desfășurat de managerul sau recrutorul unei companii sau agenții de recrutare.

Dacă ne gândim la procesul de căutare a unui job și la cât de dificil poate deveni pe o piață a muncii extrem de competitivă, felul în care un candidat este tratat pe tot parcursul unui proces de recrutare va avea, după caz, un impact pozitiv sau negativ asupra lui.

Un studiu desfășurat de compania CareerBuilder evidențiază faptul că cei mai mulți candidați (75 %) care au aplicat pentru un job prin intermediul mai multor rețele, nu au primit niciun feedback de la companiile angajatoare (ar fi interesant de văzut care este situația la noi, deși intuiția ne spune că lucrurile nu stau deloc mai bine).

Mai exact, despre ce este vorba? CareerBuilder, o companie americană ce oferă soluții pentru capitalul uman dar și un portal online cu joburi disponibile în SUA, a organizat un studiu online printre 3,900 angajați la sfârșitul anului trecut pentru a afla părerea acestora cu privire la experiența căutării unui job.

Studiul a arătat că acei candidați care au avut o experiență neplăcută atunci când au aplicat pentru o poziție vacantă au ezitat să mai căute compania respectivă pe viitor, împărtășind experiența lor și prietenilor.

Un procent de 82% din participanți a afirmat că se așteaptă să primească un feedback de la angajator după ce au aplicat pentru un job, în timp ce 32 % dintre ei vor evita să cumpere produse sau alte servicii de la o companie care nu le-a răspuns la o aplicație.

Ce înseamnă o experiență neplăcută din perspectiva unui aplicant?

Rezultatele studiului au arătat că un procent de 26% dintre participanții care au experimentat o situație neplăcută pe parcursul procesului de căutare a unui job a menționat ca principale cauze lipsa unui răspuns după interviu sau o slabă prezentare a brandului companiei.

Conform rezultatelor studiului, cele mai frecvente probleme întâmpinate de candidați sunt:

– 60% dintre participanți au spus că angajatorul nu mai comunică decizia luată dupa interviu;

– 43 % dintre aceștia au aflat în timpul interviului că descrierea jobului din anunțul de angajare nu se potrivea cu jobul propriu-zis;

– 34% au observat că evaluatorul companiei nu a prezentat o experiență pozitivă la locul de muncă;

– 30% dintre intervievați au observat că intervievatorii nu erau bine pregătiți;

– 29% au spus că angajatorii nu au confirmat deloc primirea aplicației.

Ceea ce merită reținut, printre altele, din aceste concluzii este faptul că aplicantul își formează o opinie despre brandul companiei angajatoare din momentul postării unui anunț de angajare și până la interviul față în față (dar și după finalizarea acestuia), iar o experiență neplăcută în aceste interacțiuni poate influența negativ imaginea angajatorului.

Aflați mai multe despre acest subiect citind rezultatele complete ale studiului din comunicatul de presă al companiei CareerBuilder.

Data articol: februarie 25, 2013

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam