Lumea emergentă “post-digitală” aduce noi oportunități companiilor

February 13, 2019, , Comenteaza, 269 afisari
Phoenix ATS

Companiile intră într-o nouă epocă „post-digitală”, în care succesul se va baza pe capacitatea unei organizații de a stăpâni un set de noi tehnologii care pot oferi realități și experiențe personalizate pentru clienți, angajați și parteneri de afaceri, conform Accenture Technology Vision 2019, raportul anual al Accenture (NYSE: ACN), care prezintă principalele tendințe tehnologice ce vor redefini întreprinderile în următorii trei ani.

Potrivit raportului din acest an, intitulat „Era post-digitală a venit – sunteți pregătiți pentru ceea ce urmează?”, companiile se regăsesc într-un moment de răscruce. Tehnologiile digitale le permit acestora să-și înțeleagă clienții mai bine, atingând un nou nivel de profunzime, să le ofere mai multe canale prin intermediul cărora să ajungă la ei, dar și să le permită extinderea ecosistemelor cu ajutorul unor noi potențiali parteneri. Însă digitalul nu mai reprezintă un factor diferențiator, ci un element esențial.

Aproape patru din cinci (79%) dintre cei peste 6.600 de oameni de afaceri și directori de IT care au participat la acest studiu global consideră că tehnologiile digitale, în special cele din mediul social, mobile, analytics și cloud, au devenit o parte semnificativă din fundația tehnologică a organizațiilor lor.

„O lume post-digitală nu presupune sfârșitul erei digitale. Dimpotrivă, prezintă o nouă provocare: în contextul în care toate organizațiile își dezvoltă propria competență digitală, prin ce anume se va diferenția compania din care faci parte? În această epocă, a fi digital nu este suficient. Studiul Technology Vision evidențiază modalitățile prin care organizațiile trebuie să utilizeze tehnologii noi și puternice pentru a inova modelele de business și pentru a personaliza experiențele clienților. În același timp, liderii sunt nevoiți să admită că valorile umane, precum încrederea și responsabilitatea, nu sunt doar niște termeni în vogă, ci joacă rolul unor factori critici ai succesului pe care îl au.”, declară Paul Daugherty, Directorul Departamentului de Tehnologie și Inovare al Accenture.

Raportul Accenture Technology Vision identifică cinci tendințe în domeniul tehnologiilor emergente pe care companiile trebuie să le abordeze dacă vor să aibă succes în contextul actual, când totul evoluează într-un ritm rapid:

 

Potrivit raportului, pentru organizațiile din epoca post-digitală, inovarea presupune identificarea unui mod de a modela lumea în funcție de oameni și de a alege momentul potrivit pentru a-și oferi produsele și serviciile. Companiile fac primii pași într-o lume care se adaptează fiecărui moment, o lume în care produsele, serviciile și chiar mediul înconjurător sunt personalizate și în care întreprinderile acordă o grijă specială individului și fiecărui aspect al vieții lui, inclusiv în ceea ce privește locul de muncă, conturându-i realitatea.

O companie care a dus individualizarea și personalizarea la un nou nivel este Zozotown, cea mai mare companie de comerț electronic din Japonia. Zozosuits, costumele de spandex foarte bine mulate pe corp, pot fi conectate la aplicația Zozotown, care ia măsurile exacte ale clienților, iar piesele personalizate din cadrul colecției vestimentare sosesc în numai 10 zile. Moda nu este singura industrie în care este posibilă personalizarea cu ajutorul tehnologiei.

Retailerul american Sam’s Club a dezvoltat o aplicație care utilizează machine learning și date despre achizițiile anterioare ale clienților pentru a le completa automat listele de cumpărături; compania intenționează să adauge o funcție de navigare pentru a afișa rute optimizate prin magazin pentru fiecare articol din acea listă.

Raportul arată că firmele care încă se află în proces de transformare digitală caută un anumit factor diferențiator, fie că este vorba despre servicii inovatoare, despre o eficiență mai mare sau despre o personalizare mult mai specifică. Iar companiile post-digitale vor depăși competiția printr-un mix al acestor factori, care va duce la schimbarea modului în care funcționează piața în sine – de la o singură piață, la mai multe piețe personalizate – la cerere și livrare imediată, așa cum procedează și retailerul chinez electronic JD.com cu platforma sa „Toplife”. Serviciul ajută terțe părți să vândă prin intermediul JD, prin crearea de magazine personalizate, oferind acces la lanțul său de aprovizionare, care dispune de servicii de robotică de ultimă oră și de livrare prin intermediul dronelor. În parteneriat cu Walmart, un magazin fizic din Shenzhen va oferi mai mult de 8.000 de produse disponibile în magazinul fizic sau livrate din magazin în mai puțin de 30 de minute. Oferind personalizare și viteză fără precedent, JD ajută alte companii, creându-și, în același timp, o piață proprie nouă.

Timp de aproape două decenii, Accenture a analizat sistematic lumea întreprinderilor pentru a identifica tendințele tehnologice emergente, care dețin cel mai mare potențial de a schimba afacerile și industriile. Pentru mai multe informații despre raportul din acest an, vizitați www.accenture.com/technologyvision sau urmăriți conversația pe Twitter la #TechVision2019.

Despre metodologie

Accenture Technology Vision este dezvoltat anual de Accenture Labs și Accenture Research. Pentru raportul din 2019, procesul de cercetare a inclus colectarea de informații de la Consiliul consultativ extern al Technology Vision, grup care cuprinde mai mult de 20 de persoane cu experiență în sectorul public și privat, mediul academic, firme cu capital de risc și companii antreprenoriale. În plus, echipa Technology Vision a efectuat interviuri cu experți din industrie, precum și cu aproape 100 de lideri de afaceri ai Accenture. În paralel, Accenture Research a realizat un sondaj online la nivel global, pe un eșantion de 6.672 de oameni de afaceri și directori IT, pentru a descoperi care sunt perspectivele în adoptarea tehnologiilor emergente. Sondajul a ajutat la identificarea principalelor aspecte și priorități legate de adoptarea tehnologiilor și de investiții. Respondenții sunt directori sau fac parte din senior managementul unor companii care activează în 20 de industrii din 27 de țări, majoritatea având venituri anuale mai mari de 6 miliarde de dolari.

Taguri:

Adauga comentariu

Cele mai noi
Extra
  • hr
  • hr
  • HR
  • Special

    Consultant Career Advisor

    Mai multe Trimite o intrebare

    Evenimente

    Toate evenimentele

    Calculator

    Vezi care sunt costurile angajatului si cele ale angajatorului.
    Calculator de salarii
    Oferit de bancibancomate.ro - curs valutar banci