Planificarea resurselor umane

September 28, 2010, , Comenteaza, 14,715 afisari
Phoenix ATS

Un proces corect si eficient de planificare a resurselor umane economisteste bani si timp pentru organizatie asigurand in permanenta cea mai buna combinatie de angajati pentru realizarea obiectivelor strategice.

Planificarea nu se refera doar la nevoile concrete de angajare, ci si la organizarea pe termen lung a modalitatilor de dezvoltare a angajatilor, la elaborarea planurilor de succesiune si a alternativelor viabile in situatii de criza financiara sau de resurse umane. Este o activitate complexa care trebuie sa se bazeze pe un plan strategic pe termen lung al organizatiei in ansamblu si sa aiba in vedere bugetele necesare. Organizatiile in care functia de resurse umane este un partener de business cu acces permanent si nemijlocit la strategia de dezvoltare sunt organizatii a caror rata de succes financiara este una considerabil marita.

Planificarea resurselor umane se asigura ca exista:

Recrutezi?

Career Advisor

E-recruitment

1. o legatura directa intre aspectele legate de managementul resurselor umane si strategia organizationala;

2. o intelegere clara a modului in care functiunile din cadrul organizatiei se pot schimba in timp datorita contextului intern si/ sau extern;

3. o intelegere eficienta asupra felului in care forta de munca isi schimba caracteristicile in functie de aspecte demografice, abilitati, centre de interes si profile de performanta;

4. o intelegere a nivelului de pregatire a fortei actuale de munca (in cadrul dar si in afara organizatiei) pentru schimbari ulterioare si o prognozare a nivelelor de performanta dorite/ asteptate;

5. strategii dezvoltate, atat pe partea de recrutare, retentie, cat si de training si dezvoltare pentru a putea rezolva orice probleme actuale sau potentiale legate de resursele umane.

Planificarea resurselor umane se face printr-un proces proactiv de analiza care porneste de la nevoile strategice ale organizatiei si analizeaza masura in care acestea sunt adresate la nivelul fiecarui departament in parte dar si al organizatiei in ansamblu (avand in vedere sinergiile din cadrul acesteia).

Acest proces se poate initia mai usor daca se incepe cu planificarea la nivelul unui departament sau divizii si se are in vedere o strategie pe termen mediu si lung. Odata analiza realizata si procesul pus in functiune, el poate fi replicat la nivelul intregii organizatii.

Activitatile de planificare a resurselor umane sunt de cele mai multe ori construite pe baza unor modele. In timp ce terminologia poate varia in functie de model, de cele mai multe ori procesele de baza sunt aceleasi (fie ca este vorba de 4 sau 10 etape).

Etapele unui astfel de proces sunt in principiu urmatoarele:

Etapa 1: Revizuirea strategiei organizatiei
Etapa 2: Identificare functiilor organizationale (actuale sau anticipate ca necesare)
Etapa 3: Identificarea nevoilor de resurse umane actuale vs. viitoare (vezi Identificarea nevoii)
Etapa 4: Analiza diferentelor (atat cantitative cat si calitative)
Etapa 5: Elaborarea planului (aspecte legate de nevoi de recrutare, retentie, planificare se succesiune, training, dezvoltare etc) si stabilirea bugetelor necesare
Etapa 6: Implementarea planului
Etapa 7: Evaluarea planului (ce functioneaza si ce nu, ce modificari trebuie facute etc.) si implementarea schimbarilor

Taguri:

Adauga comentariu

Cele mai noi
Extra
  • Special

    Consultant Career Advisor

    Mai multe Trimite o intrebare

    Evenimente

    Toate evenimentele

    Calculator

    Vezi care sunt costurile angajatului si cele ale angajatorului.
    Calculator de salarii
    Oferit de bancibancomate.ro - curs valutar banci