Responsabilităţi în procesul de training

January 21, 2015, , Comenteaza, 2,551 afisari
Phoenix ATS

Procesul de training nu începe şi nu se termină cu livrarea efectivă a cursului, iar responsabilitatea pentru succesul programului nu e doar a trainerului.

Ca un curs să aibă şanse reale să producă schimbări la nivelul cât mai multor participanţi, trebuie stabilite corect nevoile existente şi formulate nişte obiective clare. Astfel, în partea de analiză a nevoilor, managerii participanţilor joacă un rol important, ei cunoscând performanţele celor din echipele lor şi posibilele arii de îmbunătăţit. Şi experienţa şi expertiza trainer-ului sunt vitale în adresarea întrebărilor corecte, culegerea datelor şi transpunerea lor în obiective de training şi a dezvoltării conţinutului cursului.

Tot înainte de training, e foarte util ca managerii să promoveze cursul în cardul echipelor, contribuind la convingerea participanţilor că training-ul va fi o experienţă utilă.

În timpul cursului intră în scenă din nou priceperea trainer-ului, dar şi mai important, gradul de implicare a participanţilor. E important ca ei să fie curioşi, implicaţi, să pună întrebări, să dea exemple, să aibă deschidere să încerce metode noi de lucru.

Problema, din punctul meu de vedere, intervine după terminarea cursului, când participanţii ar trebui să aplice noţiunile învăţate. În etapa asta deja rolul trainerului e unul limitat la posibile acţiuni de follow-up la un anumit timp după curs.

Pe de o parte, implicarea cea mai mare ar trebui să o aibă participanţii – care să iasă din zona de confort, să nu se întoarcă imediat la modul în care făceau lucrurile înainte de curs, să îndrăznească să încerce să pună în aplicare ce au învăţat (înainte de a reveni la zona de confort) şi să ceară ajutor. Pe de altă parte, managerii lor ar trebui să fie un punct de sprijin – fiind mereu în preajma echipelor, pot sesiza oportunităţile de a aplica noţiunile/instrumentele nou învăţate, iar întâlnirile periodice ar putea fi folosite şi pentru a stabili planuri de acţiune pentru îmbunătăţirea performantei, monitorizarea evoluţiei şi pentru a oferi feedback.

Oricât de priceput ar fi trainer-ul, degeaba îşi doreşte el ca oamenii să se schimbe dacă ei nu vor.

Taguri:

Adauga comentariu

Cele mai noi
Extra
  • hr
  • hr
  • Special

    Consultant Career Advisor

    Mai multe Trimite o intrebare

    Evenimente

    Toate evenimentele

    Calculator

    Vezi care sunt costurile angajatului si cele ale angajatorului.
    Calculator de salarii
    Oferit de bancibancomate.ro - curs valutar banci